صفحه اصلی / اخبار داخلی / اجرای طرح ارزیابی تخصصی و رتبه‌بندی برندهای "شهر گردشگر" توسط شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی
اجرای طرح ارزیابی تخصصی و رتبه‌بندی برندهای "شهر گردشگر" توسط شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی - تصویر 1

اجرای طرح ارزیابی تخصصی و رتبه‌بندی برندهای "شهر گردشگر" توسط شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی

ایجاد شده: 30/تیر/1399       آخرین ویرایش: 30/تیر/1399

به گزارش هتل‌نیوز، ایده طرح "شهر گردشگر" برای اولین بار در سال ۹۶ توسط "محمد محب‌خدایی" معاون وقت گردشگری کشور مطرح شد. وی بر این عقیده بود که شهرها باید از نظر گردشگر پذیری ارزیابی شوند و شهری که معیارهای لازم را ندارد، خود را برای پذیرش گردشگران آماده کند.

بعد از گذشت حدود سال از ارائه این طرح، شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی قصد ارزیابی و رتبه‌بندی شهرهای گردشگری را دارد و معیارهایی مانند آینده‌نگری برند، تاثیرگذاری عاطفی، مدیریت تعاملات، وفاداری مخاطبان به برند، محیط و اتمسفر، دسترس‌پذیری و تحرک‌پذیری، اوقات فراغت، مهمان‌نوازی و ... از جمله معیارهای این ارزیابی معرفی شده است.

بر اساس این ارزیابی، شهرها از یک تا پنج ستاره به ترتیب تحت عنوان مستعد توسعه گردشگری، متعهد به گردشگری، گردشگر پذیر، مقصد گردشگری و دوستدار گردشگری، دسته‌بندی خواهند شد که تاکنون چهار شهر شیراز، همدان، کرمان و یزد به عنوان پایلوت ارزیابی شده‌اند و هر کدام بر اساس این ارزیابی‌ها سه ستاره را به دست آورده‌اند.

"خشایار نیکزادفر" مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در رابطه با اجرای این طرح، اظهار داشت:  در این طرح شهرهای کشور از حیث قدرت برند گردشگری شهر، تجربه و ادراک گردشگران، نگرش جامعه محلی نسبت به توسعه گردشگری و ... مورد ارزیابی و مقایسه قرار خواهند گرفت.

"نیکزادفر" ابراز داشت: ظرفیت‌های متمایز گردشگری شهرها و روستاهای سراسر کشور به صورت تخصصی، شناسایی و در سطح ملی و بین‌المللی معرفی خواهند شد. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی برای شهرهای اردبیل، شیراز، یزد و کرمان انجام شده است، گفت:  برنامه‌ریزی برای سایر شهرهای دیگر در سطح کشور نیز انجام شده است و بر اساس اولویت درخواست‌های واصله از سوی مسئولین استانی و شهری عملیاتی خواهد شد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...